fredag 23 april 2010

"Tacofredag"..

...i dag!! Hemma hos oss, som för så många andra, är det tacos som gäller till middag idag. Läste någonstans att tacos är den vanligaste fredagsmåltiden, iallafall i detta avlånga land.



Någon fin dukning brukar det dock inte bli på fredagarna..känner sig ganska så mör efter en arbetsvecka, speciellt om den inneburit mycket pappersarbete, som denna vecka har gjort.



Känns som att det blivit mycket "köksvrå bilder" på sista tiden, & nu råkades det bli ytterligare en omgång. =)



Min kära mamma har lyckats hitta hennes gamla "Min skattkammare" böcker i någon låda i en skrubb..jag ställde genast upp som frivillig omhändertagerska! =)

Nu vill jag önska er raringar en trevlig helg!
Kramar Camilla

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh du, här blir det tacos i morron..fniss..idag står varma mackor på menyn, ids inte laga nåt mer avancerat, när man kommer hem 18.15..då är man hungrig..
Sååå fina bilder du bjuder oss på, och du, det var inte illa att nu ha hela Skattkammaren i sin ägo !!!
Ha nu en toppen Fredag
Kraaam Anette

hagagården sa...

Hej
Fint du har det i köket,och vilken skatt du ska få förvalta,underbara böcker.
Kram o ha en fin dag.
ninni

gamla skolan sa...

Blir inget Fredagsmys , här hemma idag , då jag jobbar i kväll . Får ta Lördagsmys istället ! Så vackert hem du har !! Ser gärna samma bilder om igen , tröttnar aldrig !! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Nilla sa...

Härliga köksbilder.

Trevlig helg // Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara köksbilder.Du har ett bara så underbart fint kök.♥Vad skoj att ha hela Skattkammaren i sin hand.Vad gott med tacos .Här bliv jag sugen på skageröra med toast .Någon skulle äta det och då blev jag oxså sugen på det.Önskar dej en mysig fredag kramar Rita ♥

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs!
Önskar dig en härlig Tacofredag - gubben jobbar så det blir tyvärr inte tacos hemma hos oss för skruttan tycker inte om det, men vi inhandlade en omgång ingredienser i veckan så det är på gång...Ha det gott!
Kram Monica

ps. vi syns till midsommar då kommer vi upp!

Stina sa...

Superfint är det hos dig!

Så blev jag hungrig också.;-) Kram Stina

Inspiration i vitt sa...

Hej, jag älskar ditt kök Camilla, det är underbart att titta på, klickade upp bilderna och tittade lääääänge. Du har förmåga att få till saker så fint hos dig och i ditt kök skulle jag trivas med en tallrik tacos.
kram på dig/Ingela.

i Emmas vita hem sa...

Hej hej :) Tack för din rara kommentar! Vilken underbar matsal ni har. Alla detaljer och ljuset verkar helt fantastiskt. Lät riktigt gott med tacos, för oss blev det pannkaka.
Ha en riktig skön helg! :) Många kramar Emma

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi har Tacos på lördagarna, det beror på att maken åker iväg på fredagkvällarna och bastar, så då blir det bara något snabbt innan.

Bilderna på ditt kök kan man inte se för många gånger, det är så fint.

Skattkammarböckerna är verkligen en skatt.

Ha en fin helg!
Kram,
Regina

Vintage sa...

Så fint du har det! Låter gott med tacos,nu blir jag sugen(hi hi) Önskar dig en fin helg! Kramar Susanne

MiaMaria sa...

Hejsan!
Vilka fina bilder från ditt kök...och taccos låter mumsigt här bidde det pizza...
Skattkammarn den känner man ju igen så kul att du fått den hem till dig:)

Idag står trådgården på listan och lite grillat på det vore ju inte dumt!

HA en skön söndag!
MiaMaria

Marie sa...

Vilka vackra bilder, så fint du har det!

Ja, vi lever definitivt upp till den där statistiken om tacos på fredagarna, hihi, iallafall när barnen bestämmer!

Ha en bra vecka!
Kram Marie