tisdag 20 april 2010

Fräckis & rysk gåva!

Soligt & härligt ute! Och om ett par veckor, hoppas jag i alla fall, får vi öppet vatten här hos oss! Islossningen är nära…och islossningen är ett tecken på att hopp om sommar finns=)



Alltså, gissa om jag ganska omgående kommit på hur Rosmarinen ska hanteras!? Litervis med vatten! Måste byta kruka, alternativet är att ta semester så jag kan vara hemma & vattna den stup i ett! Låter ju inte helt fel med semester såklart, men dom få semesterdagarna som tas ut under året måste man hushålla med! Dom ska ju för guds skull räcka till jakten också!





Idag är det ju tisdag…imorgon lillördag, så om ni vågar läsa vidare kommer en liten fredagsfräckis (lillfredag idag!)… Fick den via sms av lillasyster och har vidarebefodrat den åt några…även åt allas vår goa Anette, hon överlevde nog eftersom inlägg på hennes fina blogg lagts in även efter det =)

Kom ihåg nu att jag varnat alla känsliga!

Skogshuggare Karlsson höll på att hugga ner träd när plötsligt en orm ringlade ner. Den hugger jag ihjäl tänkte han och riktade ett hugg mot ormen. –Skona mitt liv så får du önska vad du vill , sa ormen. –Då vill jag pissa whiskey sa Karlsson. –Din önskan är uppfylld sa ormen. Karlsson tog en mugg och pinkade en skvätt, smakade och konstaterade att det verkligen var whiskey. När han kom hem tog han fram två glas och pinkade dem fulla. –Vad gör du frågade frun?? –Smaka så får du se sa Karlsson!! Hon smakade, tyckte d var gott. De följande dagarna upprepade han proceduren, men när det var fredag så tog han bara fram ETT glas. –Får inte jag nåt då undrade frun?? –Jo då lilla gumman, men idag är det fredag och då får du dricka direkt ur flaskan..!

Den var väl inte så farlig heller!?
Men inte tusan hade då jag önskat mig whiskey i alla fall!

I en låda med gamla skolpapper, brev & annat från skoltiden/skolåldern hos mina föräldrar, grävde jag runt i & gjorde följande fynd!



I nionde klass var vi, med buss, iväg på en skolresa till Murmansk och Kolahalvön i Ryssland. Vi bodde, en & en eller två & två, hos ryska skolungdomar och deras föräldrar. En mycket intressant resa.. eller ja hm, idag kanske jag skulle finna andra saker intressanta jämfört med vad som fångade mitt intresse för snart 20 år sedan ;)
I alla fall så fick jag denna sjal i gåva av familjen jag bodde hos! Den är ju supersöt med rosorna!
Hur i hela fridens namn har jag kunnat glömma den??



Då jag var i Luleå i lördags råkade(=))jag hamna in på Kappahl och drogs som en magnet till Vintage Kollektionen...detta handlade jag åt dottern! & ni, gissa om man blev sugen på en liten flicka bebis...så många söta klänningar dom hade!



Nu ska en omgång med varor från Danmark packas upp! =)

Ha det bäst raringar & TACK för era fina kommentarer som ni lämnar efter er, blir så varm om det stressade lilla hjärtat! =)
Kramar Camilla

5 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Camilla!

Vackra bilder...
Och denna dress kikade jag också på...men ska nog rådfråga med dottern först...man vet aldrig nuförtiden.......

Här har vi det faktiskt lite kallt och frost på natten....burr...
Men solen dyker väl opp snart...:)

HA det så gott!
MiaMaria

Unknown sa...

Hej


Ha Ha Ha
Den var inte så farlig.
Här far det snö i luften och vi hade 7 grader kallt i morse... Så man önskar att solen ska titta fram snart.
Ha det bra
Kram

Inspiration i vitt sa...

hej vännen, hahaha du skriver så roligt, ta semester för att vattna , vad härligt om man kunde göra det hihi. jag skrattar högt åt din fräckis, den tål nog alla ändå.
Såå fina kläder du köpt till din flicka, jag har inte sett den kollektionen än. Kram på dig/Ingela.

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Fniss fniss...Den var bra
Håller dock med dig Skulle önska annan dryck än Whiskey..
Den tål nog alla & läsa
Fina bilder du visar.
Spännande & packa upp nya varor.
Ha en fortsatt härlig vecka
Kramisar
Sus

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du får väl VAB:a (Vattning Av Blomma)??;-) Jo Rosmarin vill ha massor av vatten. Jag fick en i present, den lyckades jag torka ut. Det var bara att smula bladen och använda som krydda, men det var kanske tänkt att färsk var godare.

Fina kläder!
Kram,
Regina