fredag 20 februari 2009

"Julen vara fram till påska"

för det är faktiskt sant, för det är faktiskt sant....nästintill iallafall!
Jepps, idag har Birgitta & Linda varit och gjort ett julreportage för Lantliv hos oss, så trevliga tjejer dom är!
Vi får vänta och se hur det blir till i november/december. Oj, känns så länge dit...


Nu ska jag visa er hur skåpet som jag fixat med ser ut där det nu står i vårt sovrum.



Äntligen kom knoppen på plats. Men gissa om jag bänglade med det in i sovrummet, maken gick nämligen i strejk i onsdags kväll..jag råkade bli sittande framför tvn tittandes på "det okända"...glömde liksom bort att han väntade att jag skulle komma & fixa iordning (läs sopa undan damm och skräp ;) ) där skåpet skulle stå...så då gick han i strejk=(... men vadå, "voima"-kvinnan i mig vaknade ur den minst 3-åriga koman hon befunnit sig i OCH lyfte in skåpet själv! Minsann! Kanske jag dock ska kolla upp om jag äger nån ryggskottsförsäkring först nästa gång för nära ryggskador var det vill jag lova.



Visar er en bild jag visat tidigare också på texten jag klistrade fast på glasdörren...


Så här såg skåpet ut tidigare...



...det är ett 10 år gammalt IKEA skåp..tänk vad mycket man kan förändra och piffa upp av det som redan finns i hemmet!


Jag har fått en Award!



Tack snälla gulliga Evelina! Evelina har den fina bloggen Vita-hjärtan, kika in till henne!

Det är ju alltid sååå svååårt att skicka awarderna vidare, men denna gång väljer jag iallafall att skicka den vidare till dom goa tjejerna med bloggarna...


Anitas Ljuva Rum

Fru Skrot

Huset mitt i byn

Nygammalt

Sweet Vintage

Vackra Magnolia

Vitt Och Nött


Varsågoda tjejer, ni är den väl värd!

Ni missar väl inte min utlottning i inlägget nedan?!
Då är det dax att ta fram julkartongerna & plocka undan julen igen..
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!

Kramar Camilla

18 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Åh tack söta du! Sånt blir man alltid glad för =)
Vad superfint skåpet blev efter målningen, tänk vad lite färg kan göra. Synd man oftast måste måla så många gånger bara.
Trevlig helg!!
Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Så nu har dom varit o fotat, vad skönt för dig att nu äntligen det är över och du får pynta med vårsakerna...
Jaa, du, jag vet hur det är, man har ju liksom kånkat och burit möbler i sina dagar då karln inte gör det nog snabbt..
Det kostade mig ett rejält rygghugg kan jag bara säga, jag konkade ner ett järnbord i källaren, mitt i trappen högg det till..men jag kunde ju inte stanna där..hur jag orkade ta mig ner med det bordet, jaa det är en gåta..
Men ditt skåp är i allafall helt underbart..
Japp, nu har syrran åkt...usch, vi är inte alls avis..eller hur ?
Bara man håller sig frisk nu i två veckor...
Ha det gott
Kraam Anette

Skomakartummen sa...

*skratt* kanske vi bloggare ska ha en egenförsäkring... vågar inte tänka på allt man kånkar och insuper.. Ja färgdofter tänke jag på.. Vad härligt skåpet vart. Kram sari

Martina Andersson sa...

Men Gumman nu blir jag så glad så jag håller på att börja gråta! tack snälla du det värmer ju så att få en utmärkelse! Du är toppen och jag är så glad för att du finns och inspirera mig! Så tusen tack underbara du camilla!

Många kramar Tina

Villa nöystu sa...

Såå fint ditt skåp blev och orden du klistrade på är riktigt snygga.
Och jag säger bara "go girl... keep on konking".....
men kolla upp det där med försäkringen.

Kramar från Petra

Evelina sa...

Jisses, vad det ska bli spännande att se ditt hem i Landtliv vid jul! Kram på dig/Evelina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men TACK Camilla för Awarden! Den ska jag vårda ömt =)

Hördudu så jäkla vackert skåpet blev!!! Super! Synd att maken strejkade... haha... ja jag känner igen mig =)

Vet du jag och svärmor blev också sittandes framför "Det okända". Dom hade pokerkväll och väntade på kaffet... tillslut fick svärfar själv sätta på kaffepannan =).

KRAM Anita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oj jag glömde ju skriva att sååå kul att du också ska vara med i ett julreportage till jul! Ser fram emot att köpa tidningen... men inte och se mig själv i den andra =)

Kram igen!

Martina Andersson sa...

Hej min underbara underbara vän!
Hoppas att veckan varit bra för dig och att du nu njuter av att helgen som är hos oss! Kikar in och beundrar dina fina bilder, det är så roligt att man blir inspirerad av att titta här hos dig!
Va rädd om dig och glöm inte bort att du är värdefull!
Kram Tina

Golden&Vitt sa...

Jätte snyggt skåp, tänk vad vit färg gör underverk och texten blev jätte fint.
Vi kvinnor vi reder oss själva*ler* igår skulle jag spika skylten på skafferiet..ingen hammare och ingen karl,det gick lika bra med baksidan av en fil.Dit spikad är den ialf.

Nästa vecka kommer Birgitta och Linda hem till mig oxå, men angående att jag blivit mormor:)

Ha en bra helg/Kram annika

Gårdsromantik sa...

Men så spännande med reportaget!

Ja det är ju en hel evighet till nästa JUL!

Så vackert skåpet blev - jag trodde rent av det var antikt!

Vilket fint reportage det var i tidningen - är det på tv också?

Kram Maud

Inspiration i vitt sa...

Hej Camilla, ojoj vad jag förstår att du slitit med julreportaget, så spännande det ska bli att få se det men oj vad länge vi får vänta på det.
Gick det bra att komma i julstämmning och var det inte jobbigt att dra fram alla julsaker igen?

Ditt lilla Ikea skåp blev sagolikt vackert och du är såå duktig att få till saker snyggt. Stark som en oxe verkar du vara oxå hihi.

Ganska skönt ändå när ett reportage är gjort och man kan pusta ut, det ligger ju såå mycket arbete bakom.
Kramar till dig/Ingela.

Stina sa...

Otroligt fint.:-)

Anonym sa...

Tack söta du för awarden...du ska veta att det värmer, blir så glad att du ville ge mig den!
Härligt nu när du har julatr klart...gick det bra? Men så synd att vi måste vänta och längta så himla länge, för längta det kommer jag att göra speciellt nu när jag har sett reportaget i kuriren.

Och du...en riktig kvinna reder sig själv! Eller hur? Hur ont det än gör ;=)

Ha en skön Söndag
Kram Pernilla

En liten smula sa...

Hej! Skåpet blev jättefint! Ett precis sådant blev kvar i vårt förra hus, hade jag kunnat tänka mig att det skulle ha kunnat bli så fint som ditt så hade jag tagit det med mig.

/Sara

gamla skolan sa...

Så fint skåpet blev ! Ibland räcker det att fixa till sådant som redan finns hemma ! Färg kan göra underverk ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Martina Andersson sa...

Hej min vän!
Kikar in hos dig och hoppas att din helg varit skön och att ni mår bra i familjen! Kram Tina

Nygammalt sa...

Så förvirrad jag är...TACK snälla för den fina awarden du gav mig.

Hoppas att helgen har varit bra.
Kram!

(skåpet blev superfint, kul med textningen så där)