torsdag 5 februari 2009

Jag åkte dit!

alltså inte för fortkörning eller så...men influensan...
usch & fy, riktigt jäkligt är det alltså! Har legat i dvala sedan lördag kväll. Igår kunde jag stå på ett ben, idag på ett & ett halvt, så det finns hopp!
Jag har dessvärre inte orkat kika in till er mer än några snabba tittar, men som sagt det finns hopp så snart är jag i full färd med att svara på alla rara kommentarer som ni lämnar efter er, det värmer i snöstormen och i en sjuklings hjärta!



Jag har soffliggandes bläddrat igenom det fina magasinet, allt är ju så fantastiskt vackert! ojoj...



Jag är så kär i dom här söta små rosa rosorna..finns utspridda lite överallt i huset, det närmaste vår för tillfället här hos oss eftersom julpyntet snart ska fram igen för reportaget så har jag inte lagt ner dess mer energi på så mycket vårigt än...

Jag har fått en utmaning av goa Carina som har den fina bloggen Drömmar & Verklighet
Den lyder som följande...
Berätta 7 saker om dig själv, alldagliga och oväntade.
Utmana 5 personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
Låt dessa personer få veta att dom blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Den här utmaningen har jag gjort tidigare...men det var ganska längesen har jag för mig, så jag kör på med samma igen...



1. Jag är väldigt lat emellanåt...har jag chansen att gömma mig med en god bok nånstans där inte övriga familjemedlemmar befinner sig gör jag gärna det...

2. Älskar djur! Jag är uppvuxen med hästar, hundar, katter och kaniner...Vi skulle ha två stallkaniner...honor...kaninerna fick ungar...ungarna fick ungar...ungarnas ungar fick ungar...det blev ett 30-tal tillslut...

3. Då jag var i 7-års åldern matade jag och en kompis min lillebror med rabarberblad...var inte uppskattat av "päronen", upp på rummet på övervåningen åkte vi...Men Hjälp! vi skulle ju svälta ihjäl! Vi kom på en plan! -Vi hissar ner lillebror genom fönstret med sytråd(!) så han kan smita upp igen och rädda oss! Tur som var blev vi "fria" innan nerhalningen hann ta sin början...

4. Jag tror på och upplever "spöken". Jag är övertygad om att vi har andligt besök i vårt hus till och från... Haha mina föräldrars hus vågar jag inte skriva om...buuu!

5. Jag har 3 barn, första grabben fick jag då jag var nitton år=trodde allvarligt att jag skulle dö under den förlossningen...Flickan nedkom 5 år senare=det var ju inte så farligt! Ytterligare 5 år senare var det dax för grabb nr2=då inte bara trodde jag att jag skulle dö, Jag önskade jag var det!

6. Då jag var 15 höll jag på att strypas bakom min häst, ute på ridtur med tolkningsanordning runtom mig, hästen tvärvände in på en äng med 1/2 meter djup snö, jag ramlade av, hästen fortsatte springa och linorna fastnade under min hjälm...Släpades efter ca 150 meter innan hjälmen släppte...fåglarna hann börja sjunga... Så på "Clabbe discot" två dagar senare var jag supersnygg med en från akuten lånad smutsig och nopprig nackkrage...

7. Jag Älskar musik, är idél öra för det mesta! Karaokekvällarna hos mamma & pappa med samlade släkt och vänner är sååå roliga! & sena....


Jepps, det var det! Jag skickar utmaningen vidare till alla som känner sig manade att ta sig an den!

Nu blir det åter soffan igen, måste passa på medans dottern är i skolan för sen blir det Musse, Pluto, Små Einstains och Kim Possible hela eftermiddagen...puh, jag är så less på dom efter en veckas tid...

Hoppas att ni Alla håller er friska!
Kramar Camilla

11 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Fina bilder du har lyckats få till fast du är sjuk.
Krya på dig!
Kram Anna

Anonym sa...

Du har då gjort en hel del i dina dar, kusin.. ;)

Lantligt i stan sa...

Många som är sjuka nu! Hoppas du snart kryar på dig. Otäckt det där med tolkningen, har en dotter som brukar tolka efter häst.
Kram Anki

sabina sa...

Usch för förkylning!

Vad söta rosorna är..

Inspiration i vitt sa...

Hej Camilla, hoppas att din ork kommer tillbaka och att du blir frisk snart. men så roligt att du ska vara med i Lantliv, ojoj säger jag bara så spännande. Vad kul för oss alla andra att få se det till nästa jul. Måste kännas lite konstigt att hämta in en gran nu hihi.
Kram på dig/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Gomorron där på andra sidan älven !!
Åhh, näääeee har du blivit sjuk igen, himmel vad jobbigt..hoppas att det är bättre idag !!
Vila och krya på dig...
Hur går det med fotningen till boken ?
Jag måste ta tag i det nu, det är ju bara några dagar kvar nu..ujj, får panik...ska fota i butiken.
Vi får se hur det blir, känner att jag egentligen inte har tid med det..men, men...
Mor fyller 70 år, så det blir baluns på Lördag...
Ha det gott och krya på dig
Kraam Anette

Nygammalt sa...

Vad roligt att få läsa mer om dig! Gillade speciellt det där om det andliga, det hade jag gärna hört mer om ;) *nyfiken*

Men attans att du skulle åka på influensan, den är ju så himla jobbig. Hoppas du mår bättre nu iaf.

Nu har jag bokat resa till Thailand, ska bli sååååå skönt! =)

Kram & sköt om dig!

Anna-Leena sa...

Usch då har du råkat ut för dom eländiga bacillerna du med.
Här ligger vi hela familjen jag är inne på min 2a v usch.
Krya på dej
Kramar Anna-Leena

Anonym sa...

Åhh stackars dig, jag hoppas att du snart är uppe på båda benen som du hinner jula till det där hemma.

Vad kul att läsa och veta lite mer om dig

Krya på dig kramar från mig.

Nygammalt sa...

Hej igen!
Jag var ju bara tvungen att kommentera det där du skrev om Springsteen. 3 dagar??? galet! Vilka kämpar ni är. =)

Kram och sköt om dig.

Martina Andersson sa...

Hej på dig min vän!

Hoppas att allt är bra och att din helg varit lugn och skön? Kikar in lite hos dig och njuter så klart som vanligt av din underbara blogg! Man blir så inspirerad varje gång man är här hos dig!
Va rädd om dig och njut av måndagen Kram Tina