tisdag 7 oktober 2008

Fikasugen nån??


Puh...jag gjorde det! Dottern kom precis in med rulltårtsbit i munnen..-å mamma vad gott det är! Jag har för första gången på ja, faktiskt flera år bakat rulltårtor...måste medges att det inte skedde utan små missöden... Rulltårtsbottnarna gick ju ok att göra, krämen innehåller snabbkaffe & ja jag gillar ju kaffe tänkte jag så jag öste på...men fy sjutton vad starkt det blev! Så det var bara att skrapa bort och göra en ny fyllning...så jag kan väl säga som så att det är billigare för mig att gå till konditoriet och inhandla fika...







Så tokigt ser det väl inte ut? Det var faktiskt riktigt gott! Nu ska jag för att min karl inte ska få ett bryt ta tag i röran som råder i köket, jag geggar alltid så när jag bakar...det är ungefär som när jag ska måla..nej jag behöver ju inte byta kläder för jag ska vara sååå försiktig..slutar med att jag är vit(såklart!) och ytterligare plagg hamnar ner till hyllorna i källan -dom här kan jag ju ha nästa gång jag målar(!)=)


Kanske jag kikar runt bland bloggarna en liten stund först bara...=)

Ha det bra alla bagerskor! Camilla

2 kommentarer:

Anna-Leena sa...

Vad duktig du är som bakat rull tårta det är ju så gott. jag har gjort ett försök för längesen men gav upp.
Härlig blogg du har.
Kram Anna-Leena

Ewa sa...

Hej Camilla! Dina rulltårtor såg jättesmarriga ut. Kanske vi kommer till dig istället för Myggan? =)

Du är som mig då jag ska måla... Man tänker att man ska vara SÅ försiktig. Sist jag målade hade jag t.o.m massor med färg i håret.

Måste ju kika in till er och se allt fint ni packat upp.

Baka ja... Måste ta mig i kragen och baka lite jag med. Lät gott med kaffekräm. Får man receptet? =)

Ha en fin dag.

Kram
/Ewa