torsdag 23 oktober 2008

1 dag kvar!

..Till "Uffepuffe" Lundell!!! Det ska bli så skoj! Han har ju haft ett uppehåll i turnerandet några år. Senast jag var & kollade (eller säger man lyssnade?? nåväl jag gjorde både och iallafall;)) var på trädgårdsföreningen i Göteborg 2006 GRAVID, & jag säger då det att min "senaste mage" inte var något att leka med, kunderna i butiken trodde att jag gått över tiden när jag ännu hade 4 månader kvar..Så med magen på kravallen var jag, mamsen & papsen 3 dagar i rad och sjöng med i Kär och galen, skyll på stjärnorna osv osv...
Imorgon är Lundell på Kulturens hus i Luleå, kanske jag "bussar" dit före föräldrarna och kikar runt på stan lite...



I väntan på Uffe har jag grejet lite här hemma..En eukalyptus krans har hängts upp på väggen i sovrummet..



Ett sött vitt flugskåp har parkerat sig på vår bänk i köket..jag vet inte hur den hamnade där??..sa jag till min karl..;) Han gick dock inte på det.. Arbetsytorna blir färre och färre, snart måste vi ta fram bakbordet och lägga ner det på golvet för att kunna skära upp kött och grönsaker någonstans..



Lite pynt...gammalt silver, ljus och änglavingar...
I Tisdags kväll tyckte jag att karln kunde vika tvätt, vi är typ 7 "maskiner back" i detta hushåll, medans han såg på tv..sagt och gjort, snällt gick han ner i källaren och hämtade upp den torra tvätten. Efter att jag kontrollerat att allt flöt på väl framför tvn skulle jag ställa undan målarhinken sedan sovrumsprojektet. Men vad råkar jag se i vrån då??? (nä karln vek på där i vardagsrummet)Jag har missat att måla "hålet" i köket! Det är 3 år sedan vi målade väggarna vita & jag har missat "hålet"! Då vi flyttade till huset för drygt åtta år sedan var det en inbyggd ugn vid kylskåpet, vi bytte ut den till en "vanlig" spis och ja, då blev det ett hål i väggen. Vi satte in en mindre hylla och jag laserade allt i "bokfärg" så att det matchade med kylskåps handtaget som är i bok. Fram med penseln "det här går ju fort", ja just precis!hmm...kan oxå skrivas att tvättvikaren inte såg uppskattande precis på målarinnan... Men nu matchar det bättre med själva kylskåpet istället för med handtagen!



Katternas torrfoder i en påse i zinkhinken, mycket finare än en påse på bänken och nya brödkorgar från butiken!
Kokböckerna samlades i en zinkkruka....



Jättesött lyktset i zink som oxå finns i butiken!
Jag har så många ideer på saker att pyssla med men så lite tid... Nåja, dax att ladda upp för "Uffepuffe"!
Ha det bra Alla & Välkomna åter! Camilla

1 kommentar:

Ewa sa...

Hej Camilla!
Tack. Önskar dig och de dina detsamma.

Vilka mysiga saker du visar. Ditt/ert hem måste vara en dröm... Har du köpt eukalyptus här i Kalix?! Skulle också vilja göra nån krans.

Roligt med konsert. Var länge sedan för min del. Uffe har många godingar.

Kram
/Ewa

PS: Säljer ni spetsband och sådant?