onsdag 9 september 2009

Över stock & sten..

Tjohejs på er alla!
Jag kanske inte har allför taskig uthållighetsförmåga trots allt..



Inte ett endaste skavsår...eller sträckning..eller höftledsfraktur...jag tror inte ens att jag flåsade så där fruktansvärt mycket:)



Inte så mycket iallafall att älgarna skrämdes bort..För en STOR brun sak sprang över en rågång rätt framför mitt synfält!



Och jag lovar er att den SPRANG och hunden efter...inte ens den mest fulländade bloggerskan skulle ha hunnit föreviga den bilden..



En trött Edvin..gó-vovven! Ja och tro det eller ej så blir det troligtvis en ny skogstur på fredag..fast om man kollar på en av de övre bilderna så ser lillebror inte ut att uppskatta min närvaro sådär super precis...& jag som inte ens pratade så mycket!;) Älgar föll iallafall, men inte för oss, vilket absolut inte gjorde så mycket...
Stackars er pynttokiga..som jag tjatar om detta.. Nå, nya pyntartag blir det senare i veckan!
Ha det så gott alla & TACK för att ni kikar in här!
Kramar Camilla

6 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj storjägar`n
Vilken tur at du har kommit hel...utan en massa benbrott och dyl.
Så snart kan ni smaska på en gog älgstek? Mums så gott.
Så du ska åt mitt håll? Hämta lillbebisen i Piteå, så roligt för er alla att få hem en liten en menstorkissen lär nog inte var aså glad dom första dagarna.

Kram Pernilla

annashusidingtuna sa...

Ja just det ni har er älgjakt mycket tidigare än här nere, här dröjer det till v42...fast jag följer inte med till skogen utan jag och mamma lyssnar på komradion hemma i solväggen med kaffekoppen bredvid..
God jaktlycka!
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Hallojsan där !!
Jaa, vad roligt ni verkar ha haft det i skogen !!Jag skulle nog bara ha längtat efter fikat hela tiden..hii..hii..
Så ni ska hämta hem en liten kisse, sååå roligt...
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Unknown sa...

Hej

Bättre tur nästa gång
Ha det bra
Kram

Älskade pion sa...

Vad häftigt att vara med på en älgjakt.Coolt,kom det förbi en björn sa du? Måste ha varit häftigt att se. Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Rostrose sa...

Hej dear Camilla! What an adventurous story! Did I really right understand - you saw a moose?! (An "elk"? Wow! What great experiences with Swedish nature you always have - pee-ants, mooses ... ;-)) What a pitty that it was not possible to take a picture - but I also love the other photos you show us!
Kram Traude