måndag 7 september 2009

"420 MAJKEN"...

...har denna tavla tillhört!



Men tänk vilken himmelens tur att jag har släktingar som förbarmar sig över mig & mina behov, så nu tillhör den mig! :)

Kolla...



..tydligen har hon, Majken alltså, haft utegångsförbud:)

Tur är väl också att jag har ett hurtigt släkte (jag tillhör inte den hurtiga skaran av dom) Så när "faster" Agneta gör sin motionsrunda i skogen & fyndar denna så kommer hon av nån anledning att tänka på mig!;)



En härligt tillbucklad gammal kaffepanna!:) Tack Agneta för att du släpade hem den:)



På tal om skogen..så undrade min käre far om inte jag iår, skulle hänga med på älgjakt någon dag.. Då jag var yngre & bodde "hemma" var jag ibland med under jakten..gick (gick, gick & gick!) med hundförarna. Men det största kruxet med mig med i skogen är att jag får panikångest när dom börjar att ladda bössorna! Hujja, jag vet inte om jag ska hålla för ögon eller öron...ja, ett annat stort krux är väl också att jag måste vara tyst(!) Ojsan då...



Jaja vi får väl se hur det blir..det är ju så grymt tidig uppstigning och som sagt så tillhör jag ju inte den hurtiga delen av släkten, så jag måste isåfall välja ut att gå med den av mina minst hurtiga farbröder så jag hänger med över ris & myrar...

Jag önskar er alla en bra start på veckan & Tackar er hjärtligast för att ni kikar in hos mig!

Kramar Camilla

8 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Ojjj vilken tur du har som har såna släktingar, som samlar o tänker på dig..kanon !!
Sååå fina saker..
Jaa, du...här knogas det på med hallen, nu ska golvet härda i några dagar, sen kan jag börja piffa o puffa där..
Så himla skönt att få hallen färdig...som jag har längtat efter en ljus hall..
Jag kommer in nånting i veckan till dig, hur jobbar du ?
Kraaam Anette

Evelina sa...

Vad härligt när man kan dela upp saker och ting... Perfekt att ha släktingar som gillar att promenera hem med ditten och datten och du som gillar att förbarma dig över sakerna.:)

Titta in hos mig, jag och mannen i huset har också delat på sysslorna i helgen...=)

Kram Evelina

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Första gången jag titta in här! Tack, så mycke fint jag fick se!
Ha en fin dag! /Agnetha

gamla skolan sa...

Härlig gammal kaffepanna ! Och dom där kotavlorna är en kul inredningsdetalj , din har ju dessutom en egen historia ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Älskade pion sa...

Vilken härlig kotavla,utegångsförbud. ;)Visst är det härligt att gå i skogen,men älgjakt,nääää.Jag föredrar allt att plocka kantareller ja. :)Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!! Åh tack för gulliga kommentar hos mig mee.. fina bilder... ja länkar dig!! kramen sussie

Anki sa...

Mysig kotavla! Kul när det står på baksidan så där!
Men älgjakt, nää inget för mig! Går hellre å strosar för mig själv oc kollar svamparna *ler*

Kramis Anki

Nygammalt sa...

Hej "hurtiga" Camilla! ;-)

Så kul att du har fått dig en egen ko, har den utegångsförbud hos dig också? *hi hi*

Hade du tänkt ge dig ut i skogen och leta skatter? Du har ju hittat fint förr :)
Älgjakt låter tidigt...

Kram.