lördag 20 september 2008

Äntligen Lördag!

Vad härligt med helg! Jobbar några timmar till först...men lördag innebär ju en kortare dag och så vet man ju att söndagen är ledig...som grädden på moset så är vi bjudna på middag i kväll till goda vänner! Jag har trixat lite i vardagsrummet..vi behöver möbler till butiken så vi har någonstans att ställa alla varor som är på väg in, så det fick bli barbordet och stolarna som fick avsluta sin tid hemma hos oss....
Gruppen stod ju i hörnet...Jag baxade ner symaskinen från övervåningen, alldeles själv! Jag säger då det, nästa gång jag får för mig någon liknande idé ska jag kolla upp min olycksfalls försäkring eller husförsäkringen i allafall först...puh vad tung den var! Hade jag tappat den kan jag lova på hedersord att det blivit en typ gevalia reklam "när du får oväntat besök" på källarplanet... Fördelen med att den är så tung gör ju att barnen inte knuffar omkring den i huset...
Jaha, då blev ju nästa lilla problem sittplatserna...vi har ju inte dom i överflöd precis, så det var bara att kånka ner bänken oxå från sovrummet...från övervåningen(!).. Bänken är lätt att dra fram om vi är många. Men vad tusan ska jag kånka upp och ha som klädhögs samlare? kanske jag skulle ta och bygga en stege?..såg en i Lantliv i somras...det verkar ju ganska lätt;)
Oj vad en del bilder blev mörka...

Det intressanta med det här projektet är att se hur länge var sak får stå på sin plats....barnen tycker att grejerna är som nya när dom byter plats till deras nivå....


Kransen är så "skräppig" så det blev fågel istället för fisk...

Så nu har jag en egen liten läshörna...önskar mig "bara" en bekvämare fåtölj...Ikea är billigt men inte alltid så bekvämt tyvärr...Tänkte göra en ny anslagstavla till kontoret..måste införskaffa lite hönsnät först, det är ju inte något man har på lager direkt... stora ramar har jag redan. Så nu pryder det gamla fönstret hallgolvet/väggen..
Så nu blir det att fortsätta att pynta i hallen... Kolla vår goa Turbo...lade sig i dataväskan...


Så mojsigt det ser ut...jag vill nog vara katt i mitt nästa liv!

Ha en skön helg alla! Camilla

Inga kommentarer: