torsdag 25 september 2008

Mörkret råder..

...kommer hem efter "kvällsöppet"..mörkt i huset...alla sover... Kommer på! Jag hade ju lite "fix" med mig hem..fram med elmejsel och diverse andra verktyg! Det har kommit till butiken en så fin liten lampa i fattigmanssilver... Nu för tiden fattas ju halva sladden när man köper en taklampa(!)..så jag mekade lite med kablarna..




Haha=)..Undrar vad gubbsingen säger när han kommer ner på morgonen..han kommer nog att undra vad ... (fult ord) jag gjort med sladden.. Den var svart och det passar ju inte med en svart sladd efter väggen heller! Så den fick sig ett överdrag...Syna nu det inte för noga bara, ska fixa spetsband som jag tänkte vira runt, men det får duga så länge..den är ju vit iallafall!



Men se! Vilket vackert sken...

Söta lilla hjärtakudden kom oxå idag (idag blir det inga detaljerade närbilder) den är så söt med vit spets sydd runtom! Ni sykunniga tycker säkert att det är en lätt match att åstadkomma något liknande..men jag föredrar färdigsytt (& tur är väl det..blir snyggare och jämnare hemma hos oss då).. Lyktan/krukan i fattigmanssilver (33 cm hög) finns oxå den att inhandla från butiken! Som sagt så låg huset i mörker när jag kom hem så det var ju en himla tur att jag började meka...den lilla strimma ljus som fanns kom från min lilla lampa och kamerablixten...så fotona upplevs mörka... Dax för kvällsmackan! Ha det bra! Camilla

Inga kommentarer: