söndag 7 september 2008

Husesyn!

...jaaa äntligen städat!! Det krävdes hämtmat som belöning, jag städar nämligen mycket hellre än lagar mat...så nu vågar jag "släppa in" er!

Vi börjar i hallen, Välkommen in!
Usch då, det första man ser är ju en eländig teknik pryl, håller på att mjuka upp min karl mentalt för ett litet tv-skåp...till vänster är...

har inte hittat nån wc skylt som jag gillat riktigt, så jag gjorde en egen...en liten titt in....

planer finns för renovering, kakel & klinkers finns färdigt i garaget sedan 1 år...

Vardagsrummet ligger rakt fram, ett lite "grälligare" rum, tapeterna gillar jag faktiskt fortfarande efter snart 10 år...barbordet och stolarna är shabbyga, dom blir som en blandning gammalt och trendigt. Bordet och mattan är från min mans släkt...tyvärr var original plattorna i bordet så trasiga att vi fick sätta i nya... tillbaka till hallen...

..& så vidare till köket!

Egentligen gillar jag inte det mörka ekköket, går lite för mycket åt rött..men det är ett specialbeställt och bra kök...

..matplatsen ligger mot älven...

den gamla soffan tillhörde min mammas farmor och farfar

Bordet är mammas och pappas gamla, riktigt rejält! Stolarna "Klara" är från miljögården... vi vänder oss om....

..& där borta är hallen igen... en kik till vänster först bara..

Lekrum och källare...ok, en snabb titt in i vårt stökiga kontor

Här har jag inte hunnit vara framme med målarburken än, jag älskar att läsa vilket kanske syns i hyllan, förresten, kolla in hur ofint min karl sätter fast sina papper på det gamla fönstret....karlarna (min i allafall) har lite problem med att förstå att allt inte riktigt ska användas till det dom tror, tex en vikt pläd och kuddar kan faktiskt vara till bara för syns skull på en soffa... Jag har faktiskt hunnit med att rensa bort alla blommor utomhus som inte längre såg mycket ut för världen...
..men den här pellargonian hade jag inte hjärta att kompostera...Zinkhinken den står i fyndade jag vid en gammal sommarlada hos mamma och pappa, den är riktigt charmig. bucklig och rostig=) Ok, nu börjar en ny vecka! Ha det bra & Välkommen åter! Camilla

Inga kommentarer: