tisdag 22 juli 2008

Stackars stackars Turbo...

Idag var det dags för veterinärbesök, vår 6 månaders hankatt Turbo skulle förhindras att "umgås" för mycket med katter av annat kön i framtiden....Stackars Tubbe gillade verkligen inte den lilla nålen, jag läste djurvård på gymnasiet och har varit med massor av gånger på olika ingrepp, men avstår helst att närvara när det gäller egen katt...Tänkte att när katten ändå är sövd kan dom ju passa på att id-märka honom också.
Å se vad jag fick med mig hem:


Det är ju faktiskt jätte synd om honom! Jag har fått "blinka" åt honom under dagen...nu har vi grön färg runt om i hela huset sen tofsen är borttagen..

Jag har hunnit med lite målande oxå. Jag har tidigare haft en "café hylla" i lilla köksfönstret, men ledsnade för en tid sedan..och nu var den borta. Misstänker starkt att min man har tyckt att den gjorde bättre nytta som brännved..(men det erkänner han aldrig, samma öde kom mina gamla LP skivor till mötes) Så jag sneglade upp mot garagevinden och skådade lite plank o stavar, o skickade upp min man (får själv svindel, lovar, har försökt själv massor av gånger...) När väl materialet låg på backen tänkte jag att det är lika bra att man fixar resten själv, sagt och gjort, fram med sågen, sandpappret och målarburken! ta da! Perfekt!
Hoppas bara inte My Homes Eva & Anette synar mina sömmar...dom brukar ha roligt åt att jag använder "fusk fåll" till allt, men nu är symaskinen servad! Jag sydde om handdukar från NyblomOkollén, vi har dom i butiken, 39 kr st!

Klippte några stjälkar från pellargonierna som vi har på altanen och satte dom i
antiksilver vasen (vi har såna i butiken ,159 kr) som jag har på bordet, jag har två och i den andra brukar jag tända ett ljus i på kvällarna, blir så fint sken...
Då ska jag väl pysa iväg från datorn till skurmoppen..massor med gröna fläckar pryder vårt golv...
Välkommen åter!
Kram Camilla


Inga kommentarer: