fredag 5 mars 2010

Fullt upp!

Hej på er Alla!



Inspirationen håller fortfarande på att sakteliga återanlända till undertecknad. Verkligen på tiden! Till stor del tack vare alla ljuvliga vårblommor tror jag..



Dessutom så börjar jag verkligen längta till vårens skidturer! Jisses..inte likt mig. Jag som i vanliga fall brukar sky allt som har med frivillig gympa att göra som om det vore självaste pesten! Nu är skidspåren dragna utmed isen, dock är jag begränsad av min höjdrädsla för att få skidorna nerforslade från garagevinden. Ett uppdrag för maken att utföra.



Jag är totalt okunnig vad gäller puls & grejs, som många sportfantaster har stenkoll på...för såg ni, under OS då Kalla & Haag åkte nåt lopp, (har noll koll på vilket men nån stafettyp var det iallafall) så vilade dom inte emellan varven, utan sprang & cyklade & grejade på! Ja, det är mycket inom sportvärlden jag inte begriper mig på..



Idag blir det lite bilder från vår matsalsdel i köket som jag hade tänkt få sig en omgång av min återvunna inspiration under helgen. Om jag bara hinner, helgens schema känns väldigt fulltecknad..



..hundutställning, vasalopp, syjunta (värdelösa ytterplagg åt barnen nu för tiden, och ja, har testat både Lassie & Reima), storkok -eftersom maken drar till Kiruna på jobb under kommande vecka & "färdig middag" är någonting som då uppskattas mycket av mig då. Så ja, vi får väl se hur mycket tid det blir över till pyntande..men eftersom det är min lediga lördag finns det hopp!





Igår hade vi besök av mycket goda vänner, vi är så himmelens glada för deras skull! Efter flera års väntande på adoption så är det äntligen dags för dom att åka till Filippinerna och hämta hem en helt underbart söt liten pojke!! Så nu har vi skickat vidare (till makens lättnad) gunghäst, bilbarnsstol och massvis med kläder. Och mer lär vi garanterat vidareförmedla till dom framöver. Tyvärr behövde dom inte vagnen -till makens besvikelse.



Nu behövs här göras ett ryck! Klackarna i taket ikväll -Let´s Dance! & mums, middag hos mormor *GILLAR*

Ha en supermysig helg raringar!!
Kramar Camilla

2 kommentarer:

. sa...

Så underbart fin din matsal är. Vackra dukar.

Kram Camilla

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
önskar dig en härlig helg!

Jag har en spendera-pengar-mys-tur inbokad med bästa kompisen!

Hälsningar Monica