tisdag 25 augusti 2009

Mässa & Kvinnlig matematik..

Jaaa, nu är det dax för Formex mässan!!





Imorrn bär det av söderut..igen..det känns som att jag i sommar inte gjort annat än åkt 100 mil ner & 100 tillbaka.
Men oj så skoj det ska bli, och sååå mycket ny inspiration vi ska hämta!
Vi ska ju kika runt på stan också såklart..men pank som jag just nu är så blir det mest att kolla på när dom andra shoppar...men vädret är väl hyfsat där nere? Så jag kan ju alltid sitta & njuta & bättra på den lilla solbrännan som är kvar sedan semestern! :)





I lördags när jag körde hem från jobbet & svängde av från E4:an in mot byn..gissa vad jag ser!? En loppis skylt! Loppis på byn och jag är helt ovetande!
Självklart var jag ju tvungen att göra ett besök där, tyvärr då ganska så sent, alla riktiga guldklimpar hade nog gått åt...
Men jag är ganska nöjd med fynden här nedan som jag gjorde iallafall...allt detta + en seglarväst till dottern för..35 spänn!





& som min kära väninna mamma Ersson brukar säga..."kvinnlig matematik", det innebär typ följande..
Fanny behöver en flytväst---kostar 200 på affären---Fannys mamma fyndar en (+lite annat också) för 35---vad ska då mamma B göra med mellanskillnaden? ;) Makarna gillar nog dock inte den uträkningen...i och för sig, är det konstigt att man är pank?


Tack snälla ni som gillade min till fixade golvlampa!





Ja, tänk vad man kan förändra med lite vit färg!:) Undrar förresten vad den skulle ha kostat ny?...Kvinnlig matematik...;)

Ha det nu så bra alla rara & tack för att ni besöker mig!
Kramar Camilla

9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jaa du, kvinnlig matematik, den slår allt..hii..hii..
Vilka fina fynd du gjorde på loppisen i byn !!
Jag kommer in till dig vid halv elva så att vi får skriva ut..
Ha det gott
Kraam Anette

Marita sa...

Hej! Golvlampan blev supersnygg!!! Jag gillar ditt sätt att räkna, den kvinnliga matematiken ;-) Det måste vara den jag instinktivt använt mig av utan att veta att det egentligen är en liten vetenskap, fniss!! Avundsjuk är jag att du ska på mässa, skulle vilja åka jag också men jag har ju inget företag så jag får längta och sukta! Om det är någon ute i bloggvärlden som ska åka och gärna vill ha sällskap hänger jag på!!!

Lisa.L sa...

Kom på att jag har ju en likadan lampa som du, fast en man hänger på väggen...det sura är att jag tror jag sänkt bort den till myrorna eller nå =/ annars kunde man ju ha gjort en sån fin lampa. Måste ut i garaget och leta om den finns kvar..

Älskade pion sa...

Vilka fynd,jag säger då det.Äh,karlar fattar ju noll när det gäller våra "fynd" som vi gör HELA tiden. ;)Men så får vi det hemtrevligt hemma också. ;)Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Anki sa...

Aha, kvinnlig matematik...det är så det kallas!? Då är jag oxå drabbad an den åkomman, hihi...inte undra på att man är pank *fniss*
Jädrana vilken snygg lampa! Det finns en gammal tre-armad på loppisen som jag sneglat på lääänge! Kanske ska slå till då?? Med lite kvinnlig matematik & en gnutta prut kanske jag kan få till det rejält, hihi...

Kramis Anki

rustik charm sa...

Ja just det, den kvinnliga matematiken, hihi:)

Vilka fynd du gjort på den oväntade loppisen:)
Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Nygammalt sa...

den skulle ha kostat muchas money!

Vad kul med Formex, synd att jag måste jobba bara...du är alltid välkommen att hälsa på där ;) Hör av dig om du har tid för ett glas vin. Förstår om du har fullt upp.

Kram!

Rostrose sa...

Wonderful findings - and the lamp also is really pretty!
Bye, Traude

Anna-Leena sa...

Ha ha kvinnlig matematik det var nåt nytt....
Lampan blev kanon snygg.
Har du sytt skärmen själv?

Hoppas du får en härlig dag på formex & på stan.

Kram Anna-Leena.