måndag 4 maj 2009

Att fixa idag..Kalix-Lojo

..ja förutom att arbeta såklart!

Tjingeling på er alla!





Valborgshelgen har förflutit lugnt & skönt..i år.., äldsta grabben blir ju tonåring snart..huvva!

Jag har varit något oalert med bloggeriet några dagar, läste nämligen en såååå bra bok! Leslie Pearses bok "Mary", som är en skildring om Mary Bryant, en kvinna från england som lever som straffånge i Port Jackson på 1700-talet, lyckas fly med sina 2 barn och några vänner från straffkolonin.. Hon är även känd som "Flickan från Botany Bay". Ojoj så bra boken är!




Valborg...
Man kommer ju liksom ihåg hur det var när man själv var ung..ja eller yngre;).
Vi hade ju en hel del för oss, ska inte berätta nåt speciellt, mor läser nämligen bloggen:) Hon räknade nog dock ut att vi inte var några nykterister iallafall...
Mina föräldrar var ju inga nattmänniskor på den tiden så jag visste ju att efter några varv med bilen på stan så åkte dom hem igen...Skål!
Men med tanke på hur det är idag, med så mycket narkotika, skadegörelser och andra hemskheter så var det helt annorlunda då..mer oskyldigt på nåt sätt..några mellanöl från Torneå (Finland) i glada vänners lag:)





Men nu för tiden går ledigheter & fritid mer ut på att städa & pynta än att ränna på stan på kvällarna;)

Ett flugskåp fixade jag upp på väggen i köket!







Pelargonierna som finns lite överallt i köket frodas..





Vi har haft så härligt soligt väder här uppe under helgen.





Den här bilden tog jag nu på morgonen från vår altan, kolla! en endaste liten fläck snö kvar på vår gräsmatta! Isen på älven ligger ju kvar än, men inte länge till nu!

Nu ska jag ta tag i att fixa båtbiljetterna så vi tar oss till gammelmormor i Lojo i sommar..så nu får "siljaflickorna" göra sig redo för ett samtal från mig, för trots att jag gör denna biljettbeställning varje år lyckas jag alltid krångla till det med bokningen via nätet...

Ha det bra alla! Kramar Camilla

6 kommentarer:

gamla skolan sa...

Det har ju blivit människa av dig ändå !! Vilket vackert hem du har ! Allt är så fint och smakfullt ! Ser i ditt förra inlägg att vi har köpt samma klänning ! Jag köpte den blommiga också + en vacker sjal . Skulle kunna köpt allt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Roses & Angels sa...

Hej hej! Hoppas du mår bra. Fina bilder du visar och så fint det är i ditt hem! Åh önskar att jag också får pynta snart jag är sååå trött på att packa. Ha en bra dag Kram Christa

Nygammalt sa...

Halloj vännen!
Jäklar så fint du har det i ditt kök.

Valborg...ja vad ska man säga. Men vänta, är inte du nykterist? *fniss* Skämt och sido, klimatet där ute är helt annorlunda än vad vi hade när vi var unga.

Tack för boktipset, är alltid roligt med en bra bok.

Kram på dig!

Nygammalt sa...

Hej igen vännen!
TAck för ditt besök hos mig, det värmde, är lite deppig idag.

Klart jag vill träffas en sväng om du har tid när du kommer hit.
Sov gott!
Kram.

Gårdsromantik sa...

Godmorgon Goa Camilla!

Så vackert du bor där vid älven!!!

Tänk att du hinner läsa böcker - så härligt...den boken skall jag lägga på minnet - lät som en bok jag skulle passa på stranden i sommar!


Ja hjälp så kul man hade det på den tiden...men det är ju inte så tokigt nu heller med pyntandet.:-)

Hoppas nu vädret håller i sig!

Ha en härlig vecka!

Kram Maud

Anonym sa...

Åhh Och pust eller vad ska jag säga.....guuuu så fint ni har dte i köket!
Visst är det skillnad på när vi var ung och nu förtiden, min grabb (18åringen) har blivit testad av skolan för att han har umgåtts med fel grabbar, bra gjort av skolan att agera men han tog illa vid sig, men det var bra att det visade negativt eller vad det blir när man är clean i blodet....för då fick han bevisa att han inte håller på med sånt.

Kram Pernilla