fredag 19 december 2008

Spökfångare & award

Hallojs alla! Inläggen duggar inte lika tätt och kommentarerna till er bloggisar gör inte heller det...tiden räcker inte till i denna julklappshandelstid till så mycket annat än jobba, äta, jobba, jobba, sova...

Men ett fynd fångade mitt vänstra blå (dessutom det ögat jag har sämre syn på!) när jag stressade förbi antikhandeln!



Jag måste ta mig i kragen & lära mig fotoprogrammet, såna här bilder kan jag inte hålla på & visa åt er...ja ja men ni ser iallafall min nya stol, hmpf, eller ja, makens nya stol. hihi passande nog fyllde maken år igår så när jag såg pärlan tänkta jag att han ju inte kan säga några onda ord om jag ger den till honom i present..smart eller hur!?
Jag klädde om dynan, faktiskt med likadant tyg som jag har i toalettfönstret, förhoppningsvis inget man sådär direkt tänker på.
Stolen är från början på 50-talet och har jättefina sniderier i form av blomdetaljer, ska fota dom i bättre ljus sen. Ja, iallafall då så sa jag åt maken att jag fyndat den åt honom...han sa..men jag behöver ingen stol, va? hur ser han med ögonen egentligen??
Så jag tar så gärna hand om den åt honom tillsvidare..;)
Titta här nere nu....



Jag fick nog med mig gamla ägarn till stolen också...eller kan nån förklara "orben" (visst brukar spooky-människorna kalla sånt för orb?) som syns på dynan? Jag gjorde absolut inga konstigheter med ljus eller nåt annat under dom typ 2 sekunderna emellan bilderna togs...kan ju ha varit från blixten men jag har fler bilder som är tagna från exakt samma position som ovanstående är men det syns inget märkligt på dom.

Maken fick faktiskt också nånting han själv ansett att han behöver (nänä absolut inget sånt! ;) ) Men en ny hockeyklubba, & gissa hur lätt det är för mig, den mest osportsliga typen att köpa en sån! Ja men jag rev en klubba lite på måfå från stället, frågade i kassan om det var en "gubbträklubba" & det var det! Rätt på första försöket!

Jag måste visa vad jag fick av goa anställda Linda



TACK snälla rara du! Jag kan ju inte vara en alltför galen chef när jag får sånt här fint...

På tal om fint så har jag fått en award från Marlené som har den fina bloggen Leamarlenés vackra detaljer..Hon visar så mycket fint pyssel som hon gör, Kika in till henne! TACK snälla Marlené, det värmer verkligen en nerkyld norrbottniskas hjärta! Skickar den med express tillbaka till dig!



Ojoj den ska skickas vidare också..Ok för er om jag väntar till julledigheten max? har sedan tidigare också en award att skicka vidare...Ååå så snälla ni är!

Imorrn blir det fika hos en av alla våra rara kunder som bjudit in oss efter arbetsdagens slut! Vi syns A-M!

Ha det så bra Alla!
Kramar Camilla

8 kommentarer:

Evelina sa...

Supergrattis till din award, den är du väl värd!

Hihi, smart att köpa presenter till maken som du själv vill ha.. Jag gjorde likadant till sambon, han kommer få något av mina föräldrar som jag har valt ut för att jag vill ha det! Vad det är får du se efter jul...=)

Trevlig helg på dig nu, hoppas du får lite ledigt från stress och måsten. Kram Evelina

Anna-Leena sa...

Grattis till awarden!!
Jättefin stol jag skulle bli glad om jag fick en sån men se "gubbar"
Fint du har pysslat & fixat inga katter i granen eller???

Trevlig Helg.
Kram Anna-Leena

Gårdsromantik sa...

Hej!

Jag kastade också ett getöga åt den där mysiga antikaffären när jag letade efter din mysiga butik.

Nu ångrar jag ju att jag inte tittade in där också.

Kuddarna kommer att bli perfekta i sängen - bara vi kommer på plats någon gång.

Jag har mailat dig.

Kram Maud

Malin sa...

Hej!
Men stolen var ju en perfekt present ;)
Hoppas du har en mysig lördag!
Kramar Malin

Leamarlené sa...

Vilken fin stol din make fick av dig..och smart var du med. Så där brukar jag föra när jag vill ha något.
Och en bra chef tror jag nog att du är...det tycker nog dina anställda med.

Jag tar emot beställningar i efterhand. Älskar ju att sy...och tycker det är kul när någon tycker om det jag gör.

Kram, Marlene

Penseldraget sa...

hej
ville bara säga att jag kikat runt hos dig och njutit av jätte vackra bilder....fin stol du hittade och kul med lite mystik =) vem de än är som sitter i stolen kan ha ju inte annat än njuta av ditt vackra hem..=)
en god jul till dig
kram pia

Frida sa...

Grattis till din utmärkelse!
Det är svårt att ta kort så här års, vilken fin stol!
Kram Frida

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Camilla, ja jag var in till dig för att surra och önska dig en trevlig helg. Men jag hörde bara din glada stämma bakom draperiet =) Nåja jag hittade i alla fall några ljuvliga julklappar.

Ja Linda måste vara den goaste och finaste en chef kan ha som anställd! Och tvärtom =)

Ha nu en helt underbar julhelg!

God Jul & Gott Nytt år!

Kram Anita