onsdag 6 augusti 2008

Hall pyntat...

...Jag hittade en sååå vacker lampskärm i Zink, tänkte att den blir perfekt till hallen, det var bara ett litet problem..skärmen hade ett litet hål upptill där sladden skulle igenom...hittade en sladd med fäste för glödlampa och med brytkontakt i mitt nystädade(!) förråd. Men hur i helskotta skulle jag få kabeln igenom...vågade inte klippa bort lamphållaren, den kanske inte skulle gå att återanvända...så jag öppnade brytkontakten och skruvade lös kablarna...wipps så var det enkelt att få igenom kabeln! Men när jag sen skulle skruva ihop eländet igen blev jag osäker på om brun kabel skulle möta brun eller blå?...Så jag var tvungen att ringa pappa...äh det spelade tydligen ingen roll...jahaja gjorde det nånting att koppartråden syntes lite grann?..nähänä det gjorde tydligen inte det så länge det var inne i brytaren och den var fast under skruven...& kolla nu! Vi har (mer) ljus i vårt hus!
Jag måste ju visa hur rottingkorgen blev...lite målarspray..Tada!
Jag limmade ihop en hylla som varit lite trasig och satte upp den i hallen...
Det blev så fint...

Kolla in den fina flaskan med dom härliga vita ranunklerna i...

Solen skiner äntligen igen! Har en lyxig dá i dá & slutar redan klockan tolv!

Välkommen åter! Kram Camilla

Inga kommentarer: