tisdag 19 augusti 2008

Bra gömmor!

...har några kistor utspridda i huset...perfekt att ha gardiner & annat grejs i! Min make tycker att det är så märkligt att vi har ett hus på nästan 220 kvm & ändå måste det byggas hyllor och förråd...-Vadå! det där är ju min "rosa hylla" & där är min "blåa låda" & där är min "gröna garderob"...männen förstår inte...tänk om jag kommer på att jag vill pynta gästrummet i grönt?(kommer troligtvis inte att ske, men ändå..)..är det slängt måste jag ju köpa nytt då! Så just därför är kistorna så bra att ha, han öppnar dom aldrig så han slipper se mina samlingar!

...& så är dom ju dekorativa ...denna är väldigt stor och tung, jag har min tyg samling i den..(opps..kolla tygbiten som syns under locket...det är för att den är ganska smockfull så man måste liksom hiva in allt & stänga locket fort..eller ja sätta sig på det=)..)
Denna kistan är mindre...jag lägger kort från födelsedagar och teckningar från barnen i den...

...denna dekorativa kista använde vi som vardagsrumsbord, men upptäckte snart att våra barn är alldeles för små för att visa den stackars kistan någon hänsyn....så nu står den under fönstret i stället & gissa vad?! den är tom! Än så länge iallafall...

Mina kommande planer är att måla hallen på övervåningen vit...

Tänk att man tyckte att det gula var sååå snyggt..då.. Det är ju bara så segt att börja måla, men pynta lite kan man ju göra tillsvidare... Jag fyndade en gammal symaskin...han som sålde den frågade om jag skulle sy med den...den ska tydligen fungera..jag upplyste honom om att den nog får stå som dekoration.. Kul i och för sig att se My Home Eva & Anettes min när jag lämnar in den på service...


Tänk förr i tiden alltså...kolla det infrästa måttbandet.....

Nu var det allt för denna gång, kanske det blir några vita hallbilder nästa gång...

Ha det bra & Välkommen åter! Camilla

Inga kommentarer: